Kuukausittainen arkisto:helmikuu 2013

Leevi has left the building.

Moi!

Raskasta on tällä hetkellä. Parhaasta ja uskollisimmasta kaverista luopuminen käy voimille.

20130223_095931

Viime syksynä todettiin että koira sairastaa kroonista bronkiittiä ja keuhkojen kunto on huono. Lisäksi kaulan rauhaset olivat kasvaneet isoiksi. Aloitettiin lääkitys ja vähän aikaa näytti ihan hyvältä. Viimeiset pari viikkoa menikin heikommin. Koiran tilanne heikkeni ja liikkuminen loppui miltei kokonaan. Tehtiin sitten vaimon kanssa päätös että koiran ei tarvitse enää kärsiä ja maanantaina saatoin ystävän lepoon.

R.I.P. Leevi28.3.2002 - 25.2.2013

R.I.P. Leevi
28.3.2002 – 25.2.2013

Ihmeesti 16 kg karvaa ja osin irtokarvaa täytti päivän hetkiä!

 

 

Mainokset

3 kommenttia

Kategoria(t): Uncategorized

PK-harjoittelua kahvakuulalla

Moi!

Tänään seuran treeneissä kokeiltiin miten kahvakuulalla voitaisiin tehdä lajinomaista peruskuntoharjoittelua. Toinen tavoite oli tehdä paljon toistoja kevyesti. Lauantain treenit on aina kohtuullisen kuormittavia ja kun maanantain treenitkin ovat usein rankat niin alkuviikko alkaa väsyneenä. Nyt yritettiin pitää kevyet ja palauttavat treenit

Tänään normaalit lämmittelyt alkupuuhineen ja normaali lämmittelysarjan kera. Sitten haettiin keskivartaloon tukea lankkupitotreenillä.

Päivän päätreeni oli tuo alussa mainittu pk-harjoittelu. Kuulilla treenatessa aina (ainakin itsellä) syke tahtoo nousta liian korkealle, karkaa vauhtikestävyystasolle. Tehtiin yksi pitkä harjoitus, 20 min, jossa yhdellä kuulalla tehtiin ensin minuutti työntöä ja toinen minuutti tempausta samalla kuulalla ja sitten käden vaihto ja sama toiselta puolelta. Tätä toistettiin se 20 min. Ajatus oli tehdä kohtuullisen hitaalla pacella ja kevyellä kuulalla, että se syke pysyisi pk-lukemissa. Ja kun on pitkä harjoitus niin on aikaa keskittyä tekniikan osiin, hengitykseen, rentouteen suorituksen aikana. Oma suoritus tänään 18 kg kuulalla, työnnöt 15-16 rpm ja tempaus 17-18 rpm. Harmi kun ei sattunut mittari matkaan, mutta ainakin tehdessä tuntui että happi riitti koko ajan ja syke pysyi kohtuullisena. Yhdellä kuulalla asentokin säilyi melko rentona ja hengitys pelitti nyt hyvin koko treenin ajan.

Loppuun vielä vähän vatsatreeniä ja pikkukivaa jalkatreeniä.

T KuulaAri

1 kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Eipä nää sunnuntainkaan puuhat paljoa vaihtele!

Moi!

Jos on lauantain treenit vakiokaavalla, niin kyllähän se sunnuntai menee samalla tavalla.

Menin seuran salille ja ensin kevyt juoksulenkki alle, n. 45 min. Seuraavaksi vähän tukea jalkoihin ja keskivartaloon. Tein reisikoukistusta, reisiojennusta, selän ojennusta ja vatsalihasharjoitteita kuntopiirimäisesti, suoraan liikkeestä toiseen ja kolme kierrosta.

Sitten vuoroon vähän leuanvetoa. Kolme sarjaa, 10,10 ja 9 toistoa. Väsyneeltä tuntui kroppa jo heti aamusta, tosin tää olikin jo neljäs perättäinen treenipäivä.

Kyykky oli viimeisenä ohjelmassa ja kyykkäämättömyys näkyi ja tuntui. Tai sitten hyppykyykyt on muuttaneet hermotusta jaloissa, tosin enpä ole vähään aikaan kyykännytkään mitään.

Tänään kuitenkin 60,70,80,90,100 kg kaikilla 10 toiston sarjat. Vielä 110 kg ja 6 toistoa. Viimeistelyyn etukyykkynä 60 kg 2 x 10 toistoa.

Nyt vielä vähän ohjelmantekoa, lepoa ja yövuoroon!

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Lauantain vakiotreeni

Moi!

Lauantai ja vakio treeni seuran kanssa. Kisatreenistä siis kyse ja tänään vuorossa työntö. Jotenkin mennyt alkuvuosi GS-treenin suhteen huonosti, liikaa vaivoja ja muuta treeniä. Viime viikonloppuna Konnevedellä oli mukavaa, mutta myös aika rankka viikonloppu, noin 8h treeniä ja vaikka olinkin vetämässä niin silti siinä tulee mukana tehtyä.

Menikin sitten torstaihin asti ennenkuin itse tuli mitään tehtyä. Työntelin pikkuisen kotona ja vähän vielä tempausta päälle. Eilen oli treenin veto ja sen päälle lyhyt tempaustuokio.

Tänään sitten työnnettiin. Alkusarjan jälkeen vähän tekniikan kertausta ja sitten muutama sarja päälle. Eka sarja 2 min isolla kuulalla, oma suoritus 2 x 28 kg (8,9 toistoa). Vähän palauttelua ja toinen sarja. Nyt 6 min kevyemmällä kuulalla, oma suoritus 2 x 20 kg (11, 12,12,12,12,15). Viimeisenä sarjana 4 min ja taas vähän isommalla. Tämän tein 28 kg kuulalla OAJ, pacea en seurannut, keskityin enempi tekniikkaan ja räkissä rentoutumiseen.

Loppuun normityyliin kuntopiiriä, 11 paikkaa ja kaksi kierrosta.

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

GS-urheiluun tutustumista tarjolla

Moi!

Helmikuussa seura järjesti tutustumista kahvakuulaurheilun eli tutummin GS-liikkeisiin. Osa ilmoittautuneista oli sairaana tai muuten vaan estyneitä tulemaan. Nyt on uusi tilaisuus tutustua tähän lajiin.

GS-perusteetT KuulaAri

 

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Mielenkiintoinen viikonloppu!

Moi!

Viikonloppu alkaa olla lopuillaan ja menipä se nopeasti. Tosin oli siinä aika paljon aktiviteettia tarjolla.

Perjantai-ilta meni seuran salilla touhutessa. Tälle illalle on sovittu yhden ryhmän vetovuoro ja kun aikataulu sattui aika kireäksi niin menin vähän aikaisemmin paikalle tekemään pikkasen oman treenin.

Tempaus mielessä ja sitä sitten toteuttamaan. Alkuun sarja yhden käden liikkeitä 16 kg kuulalla. Päivän tempauskuntoa tunnustelin sitten seuraavaksi 20, 24 ja 28 kg kuulilla, kullakin 10/10 toiston sarjat.

Yksi sarja vähän tiukempi, 28 kg kuula, 5 min yhdellä vaihdolla, pace 18 rpm. Aika lailla painoi  kuula,kun ei ole pitkään aikaa tullut isommilla temmattua.

Lauantai alkoi aikaisin, klo 05.10 autoon ja keula kohti Konnevettä. Oltiin Kuukkasen Annelin kanssa sovittu että menen sinne vetämään GS-leirin alkuvuodesta ja nyt oli sitten sen aika. Sekavin ajatuksin sinne menin, eka kokonaisen leirin veto arvelutti.

Perille päästyäni jännitys oli aivan huipussaan, mutta kun alkulämmittelyssä hiki karpalo irtosi niin sen myötä jännitys katosi. Aloitettiin leiri työntö harjoituksella. Käytiin työntöä läpi vaiheittain ja kokonaisuutena. Ei tehty mitään erityisen kovaa settiä, pääpaino tekniikan opettelussa. Lauantain toinen treeni oli tempausta. Tätä samoin kuin tempausta, painotus tekniikkaan ja hengitykseen. Ja kun kyseessä oli päivän viimeinen treeni niin otettiin tiukempi lopetus päivälle.

Tosi hyvin leiriläiset jaksoivat treenata ja hyvällä asenteella, naurua riitti vaikka vähän välillä saattoi ottaa voimille. Päivän viimeisessä treenissä kuitenkin tempausta 2 x 8 min, eka väliheilautuksella ja toinen hanskatempauksena. Vaikka kättä vaihdettiin minuutin välein niin ei ole mikään helppo juttu, kokeilkaa itse jos ette usko!

Toinen päivä alkoi LC- treenillä ja muutamia 4 min settejä tehtiin eri asioita korostaen. IKSFAn leiriltä jäi mieleen erityisesti hengitys eri liikkeissä ja kun kyseessä on kestävyyslaji, niin sen merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa. Hengitys olikin erityishuomion kohteena leirin aikana.

Sunnuntain viimeinen harjoitus oli GPP-harjoitusta. Tehtiin siis pari kuntopiiriä. Toinen painottui enemmän  GS-lajin tarvitsemaan voimaharjoitteluun ja toinen sitten kestävyyspuoleen.

Hienosti porukka jaksoi tehdä kaikki suoritteet. Ja teknisesti liikkeet meni hyvin, ei juurikaan mitään korjattavaa. Ehkä näyttämäni tapa tehdä asioita oli jollekin erilainen, mutta tässä lajissa ei olekaan yhtä ainutta oikeaa tapaa tehdä suorituksia. Toiselle sopii toisenlainen tapa ja sille toiselle sitten se toinen. Harjoitella voi monenlaisia tapoja, mutta jossain vaiheessa pitää omaksua itselle sopiva tapa.

Konnevedellä on hyvä meininki, muut voi ottaa oppia miten touhuta lajin parissa! Pieni paikkakunta ja treenaajia on runsaasti. Ja kyllähän kisamenestys kertoo että tuloksia tulee! Tuossa on vielä leirikuvaa ennen viimeistä treeniä:

Konneveden leiriläisiä!

Konneveden leiriläisiä!

Ja sitten vielä, leirin vetäjä on kevyttä kauraa Konneveteläisille!

arskanostoSiinä ei meikä paljon painanut, vaikka oli ruisleipää kädet täynnä!

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Huilia!

Moi!

Viikonlopun jälkeen kroppa on tosi väsynyt ja outoja särkyjä siellä täällä vanhojen ja tuttujen kolotusten lisäksi. Ei pitäisi mennä kokeilemaan valmiiksi väsyneenä uusia juttuja ja ainakaan kokeilla heti miltei maksimeja niissä. Jospa sitä joskus oppisi.

Töissäkin mulle toiseksi hankalin viikko menossa, aamua ja yötä tarjolla. Aamut on raskaita ja yöt työntäyteisiä. Huomenna vois kokeilla vaikka kevyttä lenkkeilyä jos ilmat sattuu sopivasti. Ja paljon riippuu siitä pystyykö aamu ja yövuoron välissä yhtään levähtämään.

Tältäkin bändiltä oli tullut uusi levy, tuossa siltä yksi näytekappale. Sitten kun taas treenien pariin niin tällä mennään!

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized