Kuukausittainen arkisto:tammikuu 2014

Vuoronvaihtotreeni

Moikka!

Tään viikon yövuorot on nyt sitten tehty ja tänään oli piilovapaapäivä, huomenna sitten iltavuoroon.

Ajelin Voimalaan treenailemaan vaihteeksi, vaikka maanantain treeni vielä kolotti jäsenissä. Miten se nyt oikein ottikin niin koville, liekö noilla yövuoroilla ja vähillä unilla osuutensa palautumiseen, mene ja tiedä.

Alkuun lämmittelysarja ja vähän työnnön tunnustelua. 20, 24 ja 28 kg kuulilla OAJ 5/5 ja työntö 5. Seuraavaksi kevyehkö sarja työntöä 2 x 28 kg kuulilla. Toistot 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. Samalla seurailin kun Sanna teki omia sarjojaan siinä vieressä, vähällä meidän lajissa taitaa kuitenkin päästä. Ainakin painot on pienemmät mutta toisaalta sarjat on sitten kyllä pidemmät. Vieläkin tulee mieleen että painonnostolla ja kahvakuulaurheilulla ei kyllä ole kovinkaan paljon yhteistä, suoritukset on kuitenkin niin erilaisia ja eri luonteisia.

Viimeisenä treeninä tänään oli sitten kolmen liikkeen sarja jossa oli viisi kierrosta.

  1. Etukyykky 50 kg 10 toistoa, leuanveto 10 toistoa, työntö 2 x 24 kg 10 toistoa
  2. Etukyykky 50 kg 10 toistoa, leuanveto 9 toistoa, työntö 2 x 24 kg 10 toistoa
  3. Etukyykky 50 kg 10 toistoa, leuanveto 8 toistoa, työntö 2 x 24 kg 10 toistoa
  4. Etukyykky 50 kg 10 toistoa, leuanveto 7 toistoa, työntö 2 x 24 kg 10 toistoa
  5. Etukyykky 50 kg 10 toistoa, leuanveto 6 toistoa, työntö 2 x 24 kg 10 toistoa

Kohtuulliset venyttelyt vielä treenin päätteeksi. Aika mukavasti meni treeni vaikka alkuviikon nukkumiset onkin jääneet vähille!

T LauriAku

 

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Raaka-Arska pitkästä aikaa!

Moi!

Seuran treenivuoro tänään ja takana taas hyvin valvottu päivä yövuoron jälkeen. Ei vaan saanut nukuttua.

Aloitettiin treenit tänään lämmittelemällä burbeelaisen avulla. Siinä tulee 5 burbeeta ja 1 turkkilainen ylösnousu molemmin puolin, toisella kierroksella 5 burbeeta ja kaksi turkkilaista,…, viimeisellä kierroksella sitten 5 burbeeta ja 5 turkkilaista, yhteensä 25 burbeeta ja 15/15 turkkilaista ja lämmin, suorastaan hikinen olo!

Päätreeninä raaka-arska treeni. Pareittain tehtiin seuraavasti:

  • kahden kuulan matala heiluri 10 toistoa
  • kahden kuulan rinnalleveto 10 toistoa
  • työntö kahdella kuulalla 10 toistoa
  • kyykky ison kuulan kanssa 10 toistoa
  • kahden kuulan high pull 10 toistoa
  • tempaus 10/10 toistoa

Em. liikkeet viisi kierrosta aika lailla yhteen menoon.

Nää tehtiin niin että oma lepovuoro oli siinä kun kaveri teki omaa suoritustaan. Kaiman kanssa tää touhuttiin ja kahden kuulan liikkeet 2 x 24 kg kuulilla sekä kyykky 32 kg ja tempaus 24 kg kuulalla. Tästäkin kertyi nostettuja kiloja 13600 kg, ilmankos olikin aika väsy olo treenin jälkeen.

Viimeisenä suorituksena tehtiin setti vatsalihasharjoitteita. Ja on mukava kun pääsee vielä yövuoroon palauttelemaan treenistä! Öitä !

T KuuliAra

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Lauantaina tempausta ja pikku kuntopiiri

Moikka!

Seuran lauantaitreenissä vuorossa oli tempaus. Alkuun lämmittelysarja ja sitten vähän tekniikkatreeniä lisäksi.

Muutama sarjakin tehtiin, eka 2/2 min, jossa oma suoritus 24kg kuulalla, pace 21 rpm. Ja kyllä tuntui aika takkuiselta menolta, lisäksi kuluneella viikolla on tullut tehtyä aika paljon tempausta ja kämmenten nahkassa alkaa jo tuntua. Otin lopun treenin varovasti, nahkojen hajoaminen turhauttaa sen verran paljon.

Toinen 2/2 min muutaman minuutin palautuksen jälkeen, nyt kuulana 20 kg ja pace rauhallinen. Keskityin välillä hengitykseen ja aika paljon yläasentoon. Oikea olkapää ei kyllä hirveästi kestä pitoja, se on ollut koko viikon hiukkasen hankalan tuntuinen.

Viimeinen tempaussetti 10 min väliheilautuksella, 5/5 min. Pacea en laskenut, kunhan kokeilen saada otetta rennoksi mahdollisimman paljon.

Loppuun kuntopiiri, 10 liikettä ja minuutin suoritukset suoraan liikkeestä toiseen.

Tänään oli lepopäivä joka sitten huipentuu yövuoroon!

T  LakuUira

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Pika-aamutreeni

Moi!

Iltavuoro töissä ja pitkästä aikaa inhokkitreeniaika toteen. Siis aamupäivä treeniä. Onneksi ei ollut paljoa aikaa joten nopsalla kaavalla mentiin.

Lämmittelysarja alle ja sitten työntö vuoroon.

Tunnustelusarjoina 20, 24, 28 ja 32 kg OAJ5/5 ja 10 työntöä kullakin koolla.

Yksi varsinainen sarja, 2 x 24 kg 5 min 56 toistoa (10,11,11,11,12). Olipas vaikeaa, oikein mikään ei tuntunut hyvältä, etenkin räkkiasento on nyt hankalaa.

Loppuun 40 kg kuula harteille ja 2 x 50 kyykkyä (eka 20,20,10 ja toinen 10 toiston sarjoissa).

Sitten kait sitä joutais sinne työpaikalle…

T KuiluAra

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Treeniä myös pyhäpäivän ratoksi

Moi!

Sunnuntai on hyvä treenipäivä. Eli menin seuran salille treenailemaan, siellä on sunnuntaisin aika rauhallista ja voi treenailla omaan tahtiinsa.

Alkuun lämmittelyjä sekä tuttu lämmittelysarja. Eilen oli työntötreeni joka ei mennyt putkeen. Sen perusteella en päivän tempaukseltakaan odottanut suuria.

Tunnusteluun 20,24, 28 ja 32 kg kuulilla 10/10 toiston sarjat. Pääsarja 24 kg, 3/3 min, pace 20 rpm.

Itse asiassa tempaus meni paremmin kuin odotin, tosin ei ois enää pystynyt pitkään jatkamaan. Mutta joka tapauksessa positiivisempi kokemus kuin edellispäivän työntö!

Salilla kun ei ollut ketään niin voi käyttää treenissä musaa ähinän peittämiseksi, tänään tämä:

Otin vielä loppuun oheisharjoittelua, kuntopiirimäisesti viisi kierrosta, tällä kertaa näillä liikkeillä:

  1. leuanveto 10, etukyykky 50 kg 6, reisikoukistus 6, selänojennus 20, vatsarutistus 30 toistoa
  2. leuanveto 9, etukyykky 7, reisikoukistus 7, selänojennus 20, vatsarutistus 30 toistoa
  3. leuanveto 8, etukyykky 8, reisikoukistus 8, selänojennus 20, vatsarutistus 30 toistoa
  4. leuanveto 7, etukyykky 9, reisikoukistus 7, selänojennus 20, vatsarutistus 30 toistoa
  5. leuanveto 6, etukyykky 10, reisikoukistus 6, selänojennus 20, vatsarutistus 30 toistoa

Rivi kerralla yhteen menoon, kierrosten välissä pikku tauko.

Ja kevyttä venyttelyä päälle. Ihan kelpo treeni tuosta tuli.

T IraAluuk

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Lauantain treeni

Moikka!

Seuran treenivuorolla lauantaina työntö pääroolissa. Ja jo heti ekasta nostosta tiesin että ei oo hyvä päivä tulossa.

Lämmittelysarjan jälkeen tehtiin lyhyet intervallisarjat, minuutti töitä ja minuutin palautus. Eka setti 4 x 1 min työntöä, kuulina 2 x 32 kg, pace vaihteli 7-9 rpm. Olkapää tuntui tosi vaikealta ja saman käden ojentaja alkoi puutumaan kun yläasentoa ei saanut rennoksi. Josko se nyt koskaan on sitä ollutkaan, tänään vaan oli erityisen kehno.

Muutaman minuutin paussi ja toinen vastaava setti. 4 x 1 min, kuulina 2 x 28 kg, pace 10 rpm. Ei paljoa helpottanut vaikka oli kevyemmät kuulat.

Viimeisenä 4 min työntösetti, nyt kuulina 2 x 20 kg, pace 12 rpm. Ei ollut mikään häävinen työntösessio.

Loppuun kuntopiiri, 30 sek töitä ja 10 sek palautus, kaksi kierrosta:

KUNTOPIIRI

 

  • Askelkyykky hypyllä, oikea jalka
  • Etunojapunnerrus
  • Askelkyykky hypyllä, vasen jalka
  • Punnerrus kuulalla, oikea käsi
  • Vatsarutistus
  • Punnerrus kuulalla, vasen käsi
  • Selänojennus
  • Hyppykyykky
  • Työntö kuulalla kahdella kädellä
  • Lankkupito

T AlaKuuri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Treenikausi käyntiin seurankin kanssa

Moikka!

Aloitettiin kevät kausi seuran treenien merkeissä. Tai aloitettiinhan se jo aikaisemmin 2014 treenillä, mutta nyt ihan virallinen avaus.

Mukavasti oli tullut porukkaa treeneihin. Alkuun normaalia lämmittelyjuttua ja sen päätteeksi tuttu lämmittelysarja. Tempaus oli tänään pääosassa. Alkuun vähän heiluria ja tempauksessa heilurivaiheen treenausta.

Ei tehty pitkää sarjaa, usempi lyhyt sen sijaan. 1/1 min tempaukset jossa lepotauko oli aina suoraan tempauksen jälkeen:

  • 10 etunojapunnerrusta
  • 20 hyppykyykkyä
  • 30 vatsarutistusta
  • 1 min lankkupitoa

Tää sarja tempauksineen 5 kertaa läpi, palautukset nopeana, max 30 sek lankkupidon jälkeen. Tempaukset 24 kg kuulalla (oma suoritus), pace ekassa 18 rpm, kaksi seuraavaa 20 rpm, neljäs tehtiin väliheilautuksella ja viimeinen taas 20 rpm.

Loppuun heiteltiin vähän kuntopalloa pikku ryhmissä.

Hiki tuli noissakin!

T LuuKaari

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized