Kuukausittainen arkisto:elokuu 2014

Pientä treenihässäkkää

Moikka!

Tään viikon yövuorot on nyt taputeltu ja hyvä niin, nukkumiset on olleet sen verran huonoja päivällä. Tänään yritin nousta vähän aikaisemmin että saa rytmiä vähän käännettyä loppuviikon iltavuoroja varten ja koko päivän onkin sitten väsyttänyt.

Illalla oli palaveri seuran kanssa ja sitä ennen menin tekemään pienen oman treenin.

Alkuun tekniikkasarja ja vähän LC tunnusteluja. Ei yhtään ollut inspista tekemiseen, selkäkin tosi kankean oloinen. Tein sitten 10 x 30 sek sarjoja 30 sek palautuksella LC 2 x 24 kg. Joka työsarjaan 5 toistoa.

Loppujumpaksi BODY HIIT-treeni 15 sek töitä, 15 sek taukoa. 40 sarjaa.

Ekat 10 sarjaa etunoja punnerruksia, toiset vatsarutistuksia ja jalkojen nostoa, kolmannet lankkua ja eri varitaatioita ja viimeiset hyppykkyykkyä.

Hyvin tuli hiki, vaikkei oikein jaksanutkaan.

T KuulaAri

Mainokset

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Viikko käyntiin!

Moi!

Eilen tuli käytyä voimalassa omaa treeniä tekemässä. Alkulämmittelyjä ja kevyttä venyttelyä sekä tuttu tekniikkasarja kuulalla. Sitten vähän kyykkyjä tangolla. Pari lyhyttä tunnustelusarjaa ja sitten 60 kg tankoon ja 10, 20, 30, 40 toiston sarjat. Pikkasen rassas polvia muttei niin paljon että ois pitänyt lopettaa.

Tään päälle pieni kuntopiiri, jossa 3 burbeeta, 10 heiluria 36 kg, salilla ratakierros, 5 lisäpainoleuanvetoa 16 kg, Viisi kierrosta yhteen menoon. Ja vielä loppuun vatsalihas tabata.

Vähän tuntui kyykyt tänään jaloissa, menin Heinäpäähän palauttelemaan. Normi setti tänään kokonaan, sauvojen kanssa 5+5 kierrosta, 5 min mäkeä edestakaisin ja portaat mukaan, Loppuun kohtuullisen kattava venyttelysetti.

Oli mukava ulkoiluilma tänään.

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Joskus paljon on oikeasti paljon!

Moi!

Eilisestä paikat vähän kipeinä, ei isosti, silleen vaan että tietää tehneensä jotain. Tänään oli Voitossa kuulaohjaus, ei hirveästi porukkaa paikalla.

Vähän sellainen haaste päivä treenaajille. Tämän kesän kehonpainosetti alkulämmittelyyn, jossa treenaajat pääsivät kokeilemaan omaan kehonhallintaansa: 

Sitten päästiin itse asiaan, punnerrus, vauhtipunnerrus ja työntö päivän teemana. Näitä käytiin suhteellisen tarkasti läpi ja lopussa pienellä setillä vielä treenattiin. Lopetettiin treeni 6 min kuntopiiriin, jossa nyt liikkeinä korokkeelle hyppy, vatsarutistus ja heiluri.

Treenin päätteeksi menin kattelemaan salin kuulariviä, sieltä loppupäästä. Olin jo edelliskerralla katellut että uusia kuulia oli tullut saliin. Kokeilin sitten vähän OAJ:tä niillä. 28, 32, 36, 40, ja uutena mulle 44 kg. Kaikilla 5/5 toistoa.

20140823_152632

Niin meni neitsyys tuollekin kuulakoolle, painava oli!

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Perjantain puuhastelu

Moi!

Perjantai-ilta tarkoittaa treenin vetoa seuran puitteissa yksityiselle ryhmälle. Näiden kanssa on puuhattu pari vuotta ja on ollut oikein mukavaa. Tälläistä vakioryhmää on mukava vetää, kun tietää missä kenenkin kanssa mennään. Ja vaikka aina välissä kuuluu pientä narinaa, niin en ole kuulevinani.

Eilinen ei ollut poikkeus. Alkuun normaalit alkutoimet lämmittelyineen, mobbailua ja kevyttä venyttelyä ja tuttu kuulalämmittelysarja siihen loppuun.

Treenissä vuorotteli kehonpaino setti ja kuulasarja. Kehonpaino sarja oli BODY HIIT -sarja osissa. Sillä liikkeelle ja ekaksi etunojapunnerruksia 10 x 15 sek, 15 sek palautuksilla. Etunojapunnerruksissa hieman erilaisia variaatioita. Pienen tauon jälkeen eka kuulasarja, rinnalleveto 4 min, min välein kädenvaihto. Pentathlon tyylillä mentiin tämä ja kaikki muutkin kuulasarjat. Toisena kehonpainosettinä vatsat samalla kaavalla. Kuulaliikkeenä työntö, 4 min, min välein käden vaihto. Kolmas kehonpainosetti lankuttelua, normi ja kylkilankku vuorottelivat. Viimeisenä kuulaosana puolitempaus 4 min, min välein käden vaihto. Ja kehonpaino-osuuden kruunasi hyppykyykky. Siinä tuli hypättyä 150 toistoa ja nyt tuntuukin siltä! 

T KuulaAri

2 kommenttia

Kategoria(t): Uncategorized

Perjantain puuhastelu

Moi!

Perjantai-ilta tarkoittaa treenin vetoa seuran puitteissa yksityiselle ryhmälle. Näiden kanssa on puuhattu pari vuotta ja on ollut oikein mukavaa. Tälläistä vakioryhmää on mukava vetää, kun tietää missä kenenkin kanssa mennään. Ja vaikka aina välissä kuuluu pientä narinaa, niin en ole kuulevinani.

Eilinen ei ollut poikkeus. Alkuun normaalit alkutoimet lämmittelyineen, mobbailua ja kevyttä venyttelyä ja tuttu kuulalämmittelysarja siihen loppuun.

Treenissä vuorotteli kehonpaino setti ja kuulasarja. Kehonpaino sarja oli BODY HIIT -sarja osissa. Sillä liikkeelle ja ekaksi etunojapunnerruksia 10 x 15 sek, 15 sek palautuksilla. Etunojapunnerruksissa hieman erilaisia variaatioita. Pienen tauon jälkeen eka kuulasarja, rinnalleveto 4 min, min välein kädenvaihto. Pentathlon tyylillä mentiin tämä ja kaikki muutkin kuulasarjat. Toisena kehonpainosettinä vatsat samalla kaavalla. Kuulaliikkeenä työntö, 4 min, min välein käden vaihto. Kolmas kehonpainosetti lankuttelua, normi ja kylkilankku vuorottelivat. Viimeisenä kuulaosana puolitempaus 4 min, min välein käden vaihto. Ja kehonpaino-osuuden kruunasi hyppykyykky. Siinä tuli hypättyä 150 toistoa ja nyt tuntuukin siltä! 

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Toimintatorstai (= sitä sun tätä treeniä)

Moi!

Kohta on eka työviikko ohi ja kylläpä se on tuntunut jäsenissä! Kesäloma meni mukavasti, välillä kolotteli sieltä täältä muttei mitenkään isommin mistään. Ainakaan kovin usein.

Tällä viikolla sitten on kolotellut ihan entiseen malliin, siis enemmän! Ja huomaa että aikaa on paljon vähemmän, samaten energiaa. Tiistaina treenailin vähän ennen iltavuoroa, keskiviikkona kotosalla kevyesti kehonpainolla.

Tänään oli sitten aamuvuoro ja olin suunnitellut että meen Heinäpäähän sauvalenkille. Aika kauan piti itseään motivoida, että viitsi lähteä. Imuroin ensin talon ja sitten hurautin mäelle.

Normikuviot, sauvojen kanssa 5 + 5 kierrosta, parin kolmen minuutin tauko ja sitten viisi minuuttia jyrkkää rinnettä edestakaisin.

Jätin porrashypyt väliin ja menin Voimalaan lopettelemaan treeniä. Kyykkyä jonkin verran (100 kg, 5 x 5 toiston sarjat). Kyykkyjen välissä lisäpainoleuanvetoa, 20 kg 3 toistoa, 25 kg 3 toistoa, 30 kg 3 toistoa, 35 kg 2 toistoa, 40 kg 1 toisto. En oo noin isoilla kokeillutkaan, oli vaikeaa.

Loppuun vatsarutistus tabata ja kevyet venyttelyt.

Kovin oli sekalainen treeni-ilta, mutta näin jälkikäteen ihan mukava!

T KuulaAri

1 kommentti

Kategoria(t): Uncategorized

Avajaisista toiseen!

Moi!

Tänään suosittiin oululaisia liikunnanharrastajia. Kahdella salilla oli viralliset avajaiset, toki molemmat ovat olleet jo toiminnassa.

Toimintasali Voimala palasi juurilleen eli samaan taloon mistä aikoinaan aloitti, nyt vaan tilaa on reippaasti enemmän. 1100 neliötä käytössä toiminnalliseen harjoitteluun. 

Tuossa on osa voimalan ohjaajista ”virallisessa pönotyskuvassa” :

IMG_20140816_112738

Sitten homma meni vapaammaksi, kukin tyylillään! En muuten oo koskaan tehnyt lankkua elävän lisäpainon kanssa, kiitos Heli tästä kokemuksesta! Ihan vähän piti kuvaajaa hoputtaa, kun alkoi naama punottaa ja kroppa vapista!

IMG_20140816_112912

Oma osuus avajaisissa kahvakuulaurheilun esittelyä ja yleisöllä mahdollisuus kokeilla lajia. Paikalla oli mukavasti porukkaa ja muutama kokeneempi nostaja näyttämässä mallia. Kiitos Satu, Katri ja Marianne!

Melkoisen nopsaan käytiin kisanostot läpi ja porukka sai kokeilla miltä se tuntuu.

Sitten vaatteiden vaihto ja toiseen paikkaan pitämään kuulatuntia. Liikuntakeskus Voitto osana SuperPark Oulua piti viralliset avajaiset avoimine ovineen. Kyseessä eri tyyppinen sali, laitteita ja ryhmäliikuntaa sekä toiminnallinen sali. Laitteet on huippulaatua, ryhmäliikunnalle iso tila, ja hyvä sauna, testasin tänään!

20140816_151928

Kuulia löytyy mukavasti ja vapaa painoaluekin salin päässä:

20140816_151916

Täällä oli sitten kuulatunnin veto, aiheena kahvakuulan perustekniikka ja tänään olikin iso porukka paikalla.

On siinä ihmisille pari hyvää salia missä treenailla! Menkää oululaiset liikkumaan!

T KuulaAri

Jätä kommentti

Kategoria(t): Uncategorized